Oldalak

2012. 06. 26.

Málnás lepény lett a vége

a hétvégén leszedett málnából. Pirosságuk valódi nyári hangulatot varázsolt, varázsol akkor is, mikor a szemeket leszedem. Olyan szép a pici kis kert, és olyan jó ilyenkor kiszakadni a város fojtó melegéből.
Délután nem volt kánikula, így a sütő bekapcsolását engedélyeztem magamnak.


Neki láttam a lepénynek egy szórólapos  recept szerint, és egészen jól sikerült. Íze is finom, savanykásan kacérkodik az ízlelő bimbóinkkal.

Elkészítés

15dkg lisztet leszitáltam, hozzámorzsoltam 10 dkg margarint, kicsi cukrot sót, sütőport adagoltam, majd legvégén citrom héját is reszeltem az összegyúrni valóhoz. Kevergettem, összedolgoztam, és betettem kis időre a hűtőbe.

Míg a kekszet lereszeltem, össze is maszatoltam mindent, ment oda is, ahova nem kell, előkészítettem a málnákat, és maradék ribizlit is vegyítettem a töltelékbe.
Porcukorral, darált keksszel összeforgattam, és elővettem a lehűlt tésztát.

A tésztát még összedolgoztam, majd kétfelé választottam. Kinyújtottam, kőr alakúra próbáltam, és egy magasabb szélű pizza sütőbe  hajtottam. Erre rákerült a málnás keverék, majd a másik kinyújtott tésztalap jött a tetejére. Megszurkáltam, eligazgattam a szélét(ezt majd legközelebb ügyesebben teszem), és mehetett a sütőbe, 160C fokon kb. 40 percig sült a finom süteményem:)

Íme, az eredmény:

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...