Oldalak

2012. 02. 04.

Cékla leves hóesésben

Ma reggel álmosan tekintettem ki az ablakon.. fél 8 táján még szürke volt a város. Egy óra múlva megérkeztek az első hópelyhek a város felé.. amitől a kedvem és álmosságom is tova tünt. A hűtőben ott aludtak még a cékla gumók, és a reggeli készítésénél nagyott ásítottak rám. Feléresztettem őket, reggeli mosakodásra parancsoltam a fejeket, pár répa is kísérte őket a csap alá.
-Cékla leves készüljön belőletek!- villant át fejemben a gondolat.
Gyorsan kikerestem egy megfelelő receptet, és hozzáfogtam. Közben ki-kipillantottam az ablakon.. és egyre sűrűbb pelyhek hullottak fehérré festve a reggeli szürkeséget.

Zöldséges céklaleves

Hozzávalók (4 adag)
4 kisebb, nyers céklagumó
2 közepes sárgarépa
2 közepes petrezselyemgyökér
1 zöldségleves kocka, erőleveskocka
citromlé; só, bors (ízlés szerint pici cukor)
1 dl tejföl
 petrezselyem
A hámozás végére párom is hazatért, az autót "telet felkészülten várom" állásba tette, azaz a törlőlapátok vigyázz állásba kerültek.
Főfogásnak hurka fog a sütőben elkészülni, némi káposzta párolásával.

Az eredmény:
Piritott kenyér, olivaolajjal megöntözve jár mellé.

2 megjegyzés:

Gréti írta...

Gratula!
Kezdesz magadra találni???

Bagira írta...

Köszönöm!
Magamat megtaláltam.. de tudod az ihlet.. az a fránya ihlet.. az nem talált rám..de mit tesz egy pár cékla:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...