Oldalak

2008. 08. 14.

Hozok még haza érmet olimpiáról

Az Athénban ezüstérmet szerzett Gyurta Dániel Pekingben ötödikként csapott célba a 200 méteres mellúszás fináléjában. A még mindig csak 19 éves versenyző nem csalódott, elmondása szerint mindig időeredményben gondolkodik, nem helyezésben, ráadásul érzése szerint még legalább két olimpiára jó lehet.
A győzelmet a címvédő japán Koszuke Kitadzsima szerezte meg, aki az olimpiai rekordot is átírta 2:07.64-es idejével. Gyurta az előfutamban úszott 2:08.68-cal ezüstérmet szerezhetett volna, de nem fájdítja a szívét azzal, hogy mi lehetett volna, ugyanis így is élete második legjobb 200 melles idejét produkálta. "19 évesen a legfiatalabb vagyok a mezőnyben, meg kell nézni, hogy a mellúszóknál mi az átlagéletkor, és kiderül, hogy általánosságban igaz, hogy későn érő típusok vagyunk. Szoros verseny volt, de most én húztam a rövidebbet. Próbáltam tapadni a hármas pályán úszó amerikai Scott Spannre, ami bejött, mert meg is előztem végül, de a mezőny sokat változott, nagyon sokat erősödött, bár úgy gondolom, ez rám is igaz. Ha ezt a fejlődést tudom tartani, akkor hozok én még szebb érmet is, úgy érzem, két olimpia még bennem van, 19 évesen, egy olimpiai ezüstéremmel és két Európa-csúccsal még fiatalnak számítok a többiek között" - mondta a Jövő SC versenyzője.

Arra a kérdésre, hogy elcserélte volna-e ezt az ötödik helyet egy olyan másodikra, amelyet gyengébb idővel ért el, Gyurta határozott nemmel válaszolt, mivel mindig időeredményben gondolkodik, ebben tudja mérni, hogy mennyire van a riválisoktól.
...

Széles Sándor, Gyurta edzője is igazat adott tanítványának, mert ha Dani úgy lenne második, hogy közben három másodpercre lenne az elsőtől, akkor szerinte az nem sok jóval kecsegtetne. "Tudom, hogy a magyar emberek éremcentrikusak, de higgyék el, ez az ötödik hely is nagy teljesítmény. Dani athéni ezüstérmes idejével itt a 16 közé sem lehetett bejutni, ez mindent elmond a szám fejlődéséről. Danit már leírták, amikor hullámvölgybe került, erre most háromszor is 2:10-en belül úszott, és 19 évesen ebben a mezőnyben fiatalnak számít. Ahogy erősödik majd, úgy jön majd meg a sebessége, a fordulóin még van mit javítani, mert 100-nál és 150-nél sem sikerült neki túl jól. A verseny előtt aláírtam volna az ötödik helyet, az előfutam után nem, de nem vagyok elégedetlen, Dani a jövő embere lehet" - nyilatkozta Széles Sándor.

forrás:olimpia.origo.hu/peking-2008
kép: origo.hu

Gratula a döntős helyezésért!!
[bagira]

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...