Oldalak

2008. 08. 13.

Gratulálok!!!


Gyurta Dániel olimpiai csúcsot úszott
(2008. augusztus 12.)

Gyurta Dániel olimpiai és Európa-csúccsal bejutott a 200 m mell elődöntőjébe a pekingi olimpián.

A négy éve Athénban ebben a számban ezüstérmes magyar úszó 2:08.68 perccel csapott célba, ami összesítésben a legjobb idő volt.Gyurta korábbi szokásával ellentétben nem hagyta elmenni a többieket, 100-nál harmadiknak fordult, 150-nél már vezetett, a hajrában pedig csak az olasz Loris Facci (2:09.12) tudta megszorítani. Két mp-cel megjavította az általa tartott országos rekordot, 2:08.68 perces ideje a legjobbnak bizonyult a mezőnyben, sőt ötkarikás és egyben Európa-csúcs! Gyurta futamában maga mögé utasította - többek között - a címvédő és világrekorder japán Kitadzsima Koszukét, aki negyedik lett.
"Ez egy előfutam volt, holnap majd be kell jutni a döntőbe" - mondta Gyurta. "Ha valami olyan szépet akarok elérni, mint Athénban, úgy érzem, még rá kell tenni egy kicsit. Amikor beugrottam, már akkor éreztem, jól megy, láttam is, hogy 150-nél első vagyok. Előzőleg 2:09.5 körüli időre számítottam. Ezzel együtt van még bennem."
Zárásként a férfi 4x200-as gyorsváltó - Kis Gergő, Kerékjártó Tamás, Kozma Dominik, Kovács Norbert összeállításban - 7:14.14 perces országos csúccsal a 13. helyen végzett. A régi rekord 7:18.96 perc volt, amelyet idén március 23-án az eindhoveni Eb-n a Cseh László, Kerékjártó, Gercsák Balázs, Kis kvartett ért el.
forrás:hvg.hu
kép: hirstart.hu

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...