Oldalak

2008. 05. 02.

SOHASEM TUDOM MEG

Tegnapi csavargásom színhelye, az Óbudai sziget árnyas hűvösében volt.
Cousine-mal fáradtra gyalogoltuk a lábunkat, sétáltunk a majálist utánzó, kényelmesen piknikezők között (tudjátok, ez olyan, amikor kocsival leparkolunk a mező mellett, campingszék ki, pokróc ki, no és a kaja meg a sör, az elengedhetetlen tollasütökkel). Így hangulatot a magasra nőtt gesztenyefák alatt találtunk, így született e fotó is. Ehhez pedig kedvenc költőm verse passzol, hangulatilag nekem ez illet ide.

















Csak pihenek egy kicsit a gesztenyefa
virághullása alatt, a méhek bódító
zümmögésében, mert megfáradtam és
szédít az álom és ég a szemem.
Vándortarisznyám mellettem nyugszik,
minden ág meghajlott és letört alatta,
felsebezte vállamat, most itt pihen
oldalam mellett és nézem sokáig:
Nem tudom, mi van benne, valami
megbízatás, világokat rendítő titok
lezárva s lepecsételve hét pecséttel.
Vagy csak iromba gyémánt, súlyos aranytömb,
talán csak ólom és fekete szikla,
mit tudom én, - nekem el kell vinnem
és át kell adnom fáradtságos vándor-útam
végén. Akkor egy mosollyal elbocsátanak
pihenőre és soha, soha sem tudom meg:
mit hurcoltam egy életen keresztül.

1930

Dsida Jenő

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...