Oldalak

2013. 06. 13.

Megépül a római-parti mobilgát


"A terv nem hibátlan, de korrekt, igaz, a környezetkárosítást mélyrehatóbban is vizsgálhatták volna."(forrás: Origo.hu)

„Tízezreket védene a római-parti mobilgát”nyilatkozta nemrég a főpolgármester. Bardóczi Sándor tájépítész hallgatóival kikérte és elemezte az érintett 70 hektáros terület tulajdoni lapjait. Vizsgálatukból az derül ki, hogy mindössze negyven legálisan is lakóingatlannak használt épület található a területen – ezek a két világháború közt épültek, és mindössze kilencvenen laknak itt. A többit lényegében jogellenesen használják lakóépületként.
...
A hivatalosan 4,8 milliárd költségű mobilgát tehát tulajdonképpen a nemzet ajándéka: az érintett ingatlanok várható értéknövekedéséért semmiféle ellentételezés, kötelezettség nem terheli a tulajdonosokat – ingyen védi a jogellenesen lakásként használt épületeket a partra épülő mobil gát.(forrás)

  Megjegyzés(em)forrás segítségével:

"Európában sehol nem épült még 2-2,5 km összhosszúságban 8-9.000 m3/sec árvízi vízhozamú folyók partján mobilgát. A mobilgát technológia alapvetően jól teljesít árvízi kapuk, kisebb lakótömbök védelménél, örökségvédelmi területeken (óvárosokban) vagy nyúlgátakon extra védelemként. Ilyen kis, koncentrált szakaszokra találták ki, ahol a látvány- vagy a közlekedési kapcsolat megőrzése árvízmentes időszakban fontos, így az integrált védekezés részeként van helyük a nap alatt. Amíg a mindössze 2000 m3/sec árvízi vízhozamú szentendrei ágon egy 300 m-es szakaszon Szentendre legfrekventáltabb Duna parti sétányán egy mesterséges kőburkolatú gát kiváltásaként nagyon is alátámasztható vizuális-esztétikai, urbanisztikai, turisztikai érvekkel egy mobilgát (habár a katasztrófavédelemnek már ettől is égnek áll a haja), addig a máig természetszerű Római parton, egy külső kerületben, 3-4 szer nagyobb (!) vízhozam terhelés, számtalan biztonsági kockázat és 8-10-szer nagyobb (!) szakaszhossz mellett ez nem csak vizuális, közgazdasági és ökológiai értelemben vett tévcselekedet, de rossz műszaki döntés is, amely egyben a mai budapesti dunai tájpotenciál egy markáns szakaszának visszafordíthatatlan elherdálását jelentené."    

Amit egyik este hallottam, a mobilgát magassága 9,5 méter.. lesz.

  Viszlát dunaparti séták színhelye!




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...