Oldalak

2013. 06. 04.

A hónap költője


A haiku kettőt tesz költővé – amint a szerelem kettőt, szeretővé.
Leírója nem sámán, nem szónok, nem sebész; elolvasója nem alávetett, nem elszenvedő, nem tétlen. Találkozva e fókuszban: oldva oldódhatnak, gyógyulva gyógyíthatnak s válnak, míg vállalják, valami Harmadikká.
Aszketikus forma, próteuszi műfaj, eleven mentalitás; időt, teret inkább teremt, mint fogyaszt.
Boldogok, akik – ha egyetlen haiku pontjában is – találkozhatnak és megérinthetik egymást.
(Akupunktura, 1989)




CIVILIZÁCIÓ
forgóajtó áll
a sivatagban. Aki
kikerüli: n i n c s
IS
Nagy pohárból is
lehet kicsit kortyolni.
– Ez is: szabadság!

ANTIPÁTOSZ
Nincs „jutalom”, nincs
„büntetés” – csakis
következmény van.

EGY SZELÍD XÉNIA
Az ISMERETLEN
nem olyan veszélyes, mint
az, kit-mit „ismersz”.

TÜKÖR
A világ tőlem
elvonultan él. Oka
biztosan van rá.

1 : 1
Éltem? Működtem.
Lelkiismeretem jó
– csak a kedvem rossz.

OPTIKA
(pesszike)
Hogy milyen szépek
a fiatalok: csak az
öregek látják...

NYILATKOZAT
Filantrópia?
– Néhány embert szeretek,
de a többit: nem.

A JÁMBOR BETEG SÍRFELIRATA
Orvosai el-
tiltogatták. Mindentől.
–  Hallgatott Rájuk...

„KOLLEKTÍV BÖLCSESSÉG”
Agyrémvágyálom.
(Csak egy magányos hülye
találhatta ki...)

TRENDELLENESSÉG
Szótlanná tesz a
holmikorésmennyiért.
– Én beszélgetnék.

TANÁCS
Ha félsz a tűztől:
menj hozzá mind közelebb,
hogy szíthasd, olthasd.

VICE/VERSA
az ég a földig
ér – így mi, földiek: mind
az égig érünk

LABDA-NAPLÓ
Koptat a Játék:
közelít a semmihez,
mit körülveszek.

ÉSZMÉSZ
El-elveszítem
bizonytalanságomat
–  egységbeejtő...!

BETEGNOSZTALGIA
Gondolható a
tegnapi rosszullétről:
„Az azért jobb volt...!”

A MAGABIZTOSSÁGRÓL
Előadónak:
kötelező. Szerzőnek:
nem ajánlatos.

KILÉGZÉS
a Nagy Kertet már
nem nekem kell gondoznom:
ingyen csodálom

- Fodor Ákos -

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...