Oldalak

2008. 03. 01.

Márciusi vihar
















"Mindig bolond hónap volt, mióta e világ,
Az, melyet márciusnak keresztelt a diák:
Fagy, hó, eső, derült ég, vihar... mind egy napon!
Csak úgy bámul belé a bölcs kalendárium. "

(Arany János: Furkó Tamás, részlet)

.....

"Még egy perc... az égen elterül egy árnyék,
És én mintha vékony ködfelhőbe' járnék.
A tüzes nap fénye, melege kihalva!
Őt magát borítja felleg szürke hamva.
Minden arra mutat, hogy kitörni készül
A vihar, - szél támad, előköszöntésül;
Felleg felleget nyom, villámtűzben állok...
Csattan az ég... főm zúg... eltünnek az álmok"

(Arany János: Álom-való, részlet)
(kép: Balázs)


"...
Aztán jön, amely "gólyafőt mos"
A híres márciusi hó,
Ha "Gergely megrázza szakállát" -
No meg böjt, exekúció.
E hó egy napját űltem én is
Már két közép embernyomig:
"Simplicius" napján születtem:
"Simplex" maradtam holtomig.
..."

(Arany János: ALMANACH 1878-RA, részlet)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...