Oldalak

2008. 01. 19.

Egy kiállítás képei...









Oly rég volt, mikor találkoztam Klee festményeivel.

S tegnap, egy ismerősen ködös napon, szemerkélő esőcseppek társaságában felfelé ballagtam a Múzeum lépcsőin. Nem csak Klee, hanem Picasso és Kandinszkij munkássága is kíváncsívá tett, és átadtam magam e vonzásuknak. A svájci Rupf-gyűjtemény remekművei valóban ámulásra késztetik az embert. A spanyol, a svájci és az orosz művész ecsetvonásai az avangard művészet világát könnyen érthetővé teszik.

Nyugodt séta lehetősége meg volt, szabadon kényelmesen állhattam a képek előtt, a tömeg nem nyomodt el a képek elől, mint anno a Van Gogh kiállításon.


Léger érdekes zöldjei, fura színkeverékei igézőek . Meg is álltam többször képei előtt,nem lehet csak úgy tovább lépni tőle. Hideg és szigorúan szabályos mégis harmóniájában feloldja e rideg szabályosságot. Minden lényeges motívum ott van, nincs hiányérzetem képét szemlélve.



(folyt. köv.)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...